NEWSWATCH: “Inside the belly of Russia’s ‘propaganda machine’: A visit to RT news channel; US security services have fingered the channel as a key player in the Kremlin’s efforts to sway Western politics. But inside its offices, RT seems a far cry from what the US says it is – and what it aspires to be.” – Christian Science Monitor/Fred Weir

Satellite Dishes

… The network appears to have changed focus about five years ago to become more about promoting the Russian point of view on international affairs, and much less about covering Russia per se. It also became a platform for coverage of social problems in Western societies, government malfeasance, corporate non-accountability, and the dysfunctions of democracy that often contrasts in tone, and sometimes content, with mainstream media fare. * * * A key Russian critic of RT is Alexei Kovalev, a former employee of the state-run RIA-Novosti news agency turned media critic and blogger. He derides RT’s claims that it is not much different from other state-funded news organizations, such as the Voice of America, the BBC, or Al Jazeera. …

Click here for Christian Science Monitor/Fred Weir: “Inside the belly of Russia’s ‘propaganda machine’: A visit to RT news channel; US security services have fingered the channel as a key player in the Kremlin’s efforts to sway Western politics. But inside its offices, RT seems a far cry from what the US says it is – and what it aspires to be.”

[featured image is file photo, not directly related to article subject matter]